Loyaltyprogramma opzetten

Loyaltyprogramma opzetten

Bedrijven maken steeds vaker gebruik van een loyaltyprogramma. Een loyaltyprogramma is een methode om klanten aan je te binden. Door hen exclusiviteit aan te bieden, waarbij ze de producten tegen extra hoge kortingen kunnen kopen of een exclusieve introductie-aanbieding kunnen krijgen, willen veel klanten wel meedoen aan zo’n programma. Voor jouw bedrijf heeft dat grote voordelen. Ten eerste zorgt een loyaltyprogramma ervoor dat je je klanten kent en rechtstreeks met hen in contact staat. Ten tweede genereert zo’n programma waardevolle verkoopinformatie. Die kun je gebruiken om de communicatie met de klanten te verbeteren en de producten verder te ontwikkelen.

De klant is koning in een loyaltyprogramma

Bij een loyaltyprogramma is het belangrijk dat klanten het leuk vinden om daaraan deel te nemen. Dat betekent dat ze er geen last van moeten hebben van allerlei omslachtige handelingen bij hun aankopen. Het loyaltyprogramma dat door DBF wordt aangeboden heeft daar verschillende oplossingen voor. Je kunt klanten laten werken met de bekende plastic ledenpas, zoals door veel winkels wordt gedaan. Maar je kunt ook een digitaal lidmaatschap gebruiken. Dat staat op de smartphone van de klanten. Uiteraard is het ook mogelijk om een combinatie van deze beide systemen te gebruiken. Uiteraard maakt ook een aantrekkelijke mijn-omgeving deel uit van een loyaltyprogramma.

De mijn-omgeving

Klanten die aan jouw programma willen meewerken verstrekken persoonlijke informatie in de mijn-omgeving. Daar is informatie uit te halen over de klanten die jouw producten kopen. Telkens als zij iets aanschaffen krijg jij daar informatie over. Door gebruik te maken van de analysemethoden van DBF is daar interessante informatie uit te halen. Die informatie kun je gebruiken om de verkoopmethoden aan te passen en de communicatie in de richting van de klanten te verbeteren. Soms kan een andere verpakking van de producten al leiden tot een hogere verkoop.

Reageren is niet mogelijk.