Uitstraling van je onderneming

Veel startende ondernemers hebben het in de eerste paar jaren van hun bedrijf super druk. Hierdoor valt soms de focus weg en focussen zij zich op de details in plaats van op het grote plaatje. Dingen die de ene ondernemer belangrijk vindt zijn voor de andere ondernemer totaal niet belangrijk. Toch gaat het vaak niet om wat de ondernemer belangrijk vindt maar meer wat de klant belangrijk vindt.

Ben je een dienstverlener dan zal een klant iets anders van je verwachten van je dan als je producten verkoopt. Het aantal contactmomenten met je klanten zal hier ook vanaf hangen. Geef een klant ook vrijheid om te kiezen voor een aantal contactmomenten, waardoor je altijd op tijd in kan grijpen als een klant niet tevreden is.

Alles bij een onderneming moet kloppen voor de klant. Snel en direct contact, beloftes die waar worden gemaakt maar ook de communicatie moet zijn zoals een klant verwacht. Door deze aspecten door te voeren zorg je ervoor dat de service klopt.

Daarnaast is de uitstraling van je onderneming niet alleen afhankelijk van deze elementen. Heb je een winkel of fabriek waar je producten worden gemaakt? Laat dan bedrijfskleding bedrukken zodat iedereen gelijk herkenbaar is voor de klanten. In een winkel weten klanten dan gelijk wie bij het winkelpersoneel hoort en wie niet. In de fabriek zorgt de bedrijfskleding niet alleen voor herkenbaarheid maar ook voor bescherming. Als er wordt gewerkt met grote en zware machines dan is beschermende kleding verplicht, hier kan je dan gelijk het bedrijfslogo op laten drukken.

Medewerkers van je bedrijf zouden het liefst naast goed zijn in hun specialisme ook een bepaalde service gerichtheid moeten bezitten. Hierdoor kunnen ze ook aan de telefoon en bij klantencontact dezelfde uitstraling van de onderneming waarborgen als dat je zelf zou doen. Bedrijfskleding en meer laten bedrukken doe je bij de webshop van Maxilia.nl!