Chatbot in de Automotive branche
Het is een grote ontwikkeling die de afgelopen decennia heeft plaatsgevonden; de technologische ontwikkeling. Tegenwoordig wordt er steeds meer gedigitaliseerd en speelt dit een grote rol in het dagelijks leven. Ook in de automotive branche, dit was voorheen veel fysiek. Echter is hier tegenwoordig de business ook online erg gegroeid. Klanten willen snel en makkelijk online informatie vinden over producten en verder geholpen worden. Een handige tool hiervoor is de chatbot.
Wat is een chatbot?
Een chatbot is een geautomatiseerde gesprekspartner die als widget op de website geplaatst kan worden. De leerling of docent krijgt in dit geval een icoon te zien waar de vraag getypt kan worden. Als de vraag is gesteld dan gaat de chatbot opzoek naar overeenkomende woorden vanuit de kennisbank die is opgesteld door chatspecialisten. De gebruiker zal in dit geval binnen no-time een antwoord krijgen. De chatbot zal ook worden voorgeprogrammeerd door chatspecialisten zodat de chatbot zoveel mogelijk antwoorden op de vragen kan geven en zo de gebruiker goed kan helpen.
Waarom is een chatbot handig in de automotive?
Zoals net al aangegeven maken we een digitaliserende ontwikkeling door. Veel klanten komen momenteel nog fysiek kijken naar producten in de automotive branche. Dit kost veel tijd die een bedrijf zou kunnen besparen. Een chatbot dient als oplossing voor dit probleem. Het zorgt er namelijk voor dat er gemakkelijk en snel een vraag gesteld kan worden met binnen no-time een reactie terug. Tevens zijn de reacties van de chatbots te zien waardoor je ook delen van de gegeven informatie niet kunt vergeten. Een makkelijke tool voor iedereen, zo komen wij met zijn allen gemakkelijk door deze technische ontwikkeling heen!
Kortom, de chatbot is een toegevoegde waarde voor de automotive branche. Het zou online klanten goed en snel verder kunnen helpen waardoor er fysiek veel tijd wordt bespaard.