Wat doet een office assistent

Een office assistent is in ieder bedrijf noodzakelijk. Als office assistent zorg je er namelijk voor dat alles op rolletjes loopt en blijft lopen. Daarom is de office assistent onmisbaar in een bedrijf. Bovendien is een assistent vaak een rechterhand van een belangrijke manager of directeur. Je schakelt als office assistent dan ook tussen afdelingen. De taken van een office assistent zijn heel uiteenlopend. Soms deel je de taken met een heel team, soms moet je alles zelf uitvoeren.

Werkzaamheden

Om te beginnen heeft een office assistent een hoop taken met betrekking tot beheer. Een office assistent beheert bijvoorbeeld agenda’s en personele zaken, maar gaat ook over het voorraadbeheer en het beheer van archief en contracten. Dat is nog maar het begin. Een office assistent zorgt namelijk ook voor het regelen van bijeenkomsten of vergaderingen. Communicatie vanuit en naar het bedrijf wordt ook afgehandeld via het office management. Dit is hetzelfde als de office assistent, alleen niet in ieder bedrijf krijgt iedereen eenzelfde titel.

Opleiding

Om office assistent te worden kun je de opleiding office manager volgen bij Fabius opleidingen. Dit is een opleiding die ruim een jaar duurt. Iedere week heb je één les van drie uur. Deze lessen kun je volgen op ruim 50 leslocaties van Fabius en dat kan in de ochtend of in de avond. Wie hard wil gaan, kan soms ook twee lessen per week volgen. Dan heb je eerder je diploma binnen voor office assistent. Je leest alles over de functie op deze pagina.